خرید و قیمت موتور بالابر مغازه و ساختمان + راهنمای انتخاب

خرید انواع موتور یا دینام بالابر ساختمانی و فروشگاهی (مغازه ای)

موتور مناسب با ظرفیت حداکثر 100 کیلوگرم

موتور مناسب با ظرفیت حداکثر 300 کیلوگرم

موتور مناسب با ظرفیت حداکثر 500 کیلوگرم

موتور مناسب با ظرفیت حداکثر 700 کیلوگرم

موتور مناسب با ظرفیت حداکثر 1000 کیلوگرم

راهنمای انتخاب موتور (دینام) بالابر مغازه و ساختمان

در این صفحه با توجه به مهم ترین معیارهای خرید موتور بالابر، یعنی ارتفاع و وزن بار قابل جابه جایی، الکتروموتور مناسب هر یک را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است حمل و نقل مواد و مصالح ساختمانی، قطعات و سایر موارد در فروشگاه ها با بالابر دارای حساسیت بالایی است و عدم تناسب بین وزن بار، توان موتور، ارتفاع و... می تواند خسارات جدی را به بار آورد. به همین جهت در ادامه ما به طور دقیق و با رعایت تناسبات علمی و تخصصی به معرفی مناسب ترین موتور الکتریکی برای این کاربرد پرداخته ایم. با این حال، در صورت وجود هر گونه سوال و یا نیاز به مشاوره، می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اهمیت ضریب اطمینان در انتخاب دینام بالابر

در نظر گرفتن ضریب اطمینان در زمان خرید دینام بالابر، یکی از مهم ترین فاکتور ها به شمار می آید. در اینجا منظور از ضریب اطمینان، میزان قدرت تحمل الکتروموتور نسبت به حداقل قدرت مورد نیاز است. به طور مثال در صورتی که وزن بار 700 کیلوگرم و ارتفاع تا 2 طبقه باشد؛ برای داشتن عمر بالاتر موتور و امنیت بالاتر هنگام جابه جایی، می توان از الکتروموتور 7.5 اسب استفاده کرد. با این حال اگر عمدتا وزن بار مقدار قابل توجهی پایین تر از 700 کیلوگرم باشد می توان از موتور 5.5 اسب نیز استفاده کرد. گفتنی است حتی در این شرایط نیز پیشنهاد ما استفاده از موتور با ضریب اطمینان بالاتر است. چرا که راندمان، سرعت، دقت و طول عمر بسیار افزایش می یابد.

توجه داشته باشید خرید الکتروموتور با ضریب اطمینان بالا، انتخابی به صرفه است. چرا که تنها با پرداخت هزینه ای کمی بیشتر می توان سال ها از موتور بالابر با بهترین راندمان استفاده کرد. با این وجود چنانچه نیاز به انتخابی اقتصادی دارید، به راحتی می توانید انتخاب خود را از میان موتورهایی که ضریب اطمینان متوسطی دارند انجام دهید.

در جدول زیر به صورت کامل با توجه به فاکتور ضریب اطمینان، الکتروموتور متناسب با هر بالابر مشخص شده است. علاوه بر این، با توجه به اینکه گیربکس یکی دیگر از اجزا اصلی بالابر ها بوده و باید به طور کامل با موتور متناسب باشد، مشخصات کامل به همراه انواع آن را می توانید در صفحه گیربکس بالابر مشاهده نمایید.

زاهنمای خرید الکتروموتور یا دینام بالابر

خرید الکتروموتور بالابر بر اساس ارتفاع و وزن

پیش از این به برخی عوامل و فاکتورهای مهم در خرید دینام بالابر اشاره کردیم. در ادامه با توجه به وزن بار و ارتفاعی که باید جابه جا شود، الکتروموتورهای متناسب با هر یک را به تفکیک ارائه می دهیم. توجه داشته باشید در اینجا ارتفاع را به صورت تعداد طبقات در نظر گرفته ایم.

شایان ذکر است، در این بخش تنها الکتروموتور های با ضریب اطمینان بالا را برای هر مورد قرار داده ایم. چنانچه با توجه به جدول بالا نیاز به دینام با ضریب اطمینان متوسط دارید، می توانید از طریق دکمه زیر در صفحه الکتروموتورهای صنعتی اقدام به خرید نمایید.

در ادامه به راحتی می توانید انواع دینام بالابر را در برند های مختلف داخلی و خارجی، سه فاز و تکفاز از میان ده ها مدل با کیفیت بررسی و انتخاب کنید.

انواع دینام بالابر

موتور بالابر به منظور تسهیل حرکت و انتقال بارها در ارتفاعات مختلف استفاده می شود. به طور کلی معیار های متفاوتی را هنگام خرید دینام بالابر باید در نظر بگیریم، تا انتخاب نهایی بهترین خروجی را برای ما رقم بزند. به منظور خرید بهترین موتور برای بالابرهای صنعتی، اعم از فروشگاهی و ساختمانی لازم است تا ویژگی ها و عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهیم. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • توان موتور بالابر
  • کاربرد مورد نظر
  • ارتفاع
  • شرایط جوی (IP)
  • منبع تغذیه (تکفاز یا سه فاز)
  • دور خروجی مورد نیاز

بر اساس عوامل بالا مشخص می شود که طراحی های مختلفی از موتور الکتریکی در صنعت حمل و نقل لازم است. به طوری که تولیدکنندگان این موتور ها را در توان های مختلف، ورودی و خروجی های متنوع تولید کرده و به فروش می رسانند. بر همین اساس شناخت مدل های موتور بالابر می تواند در خرید نوع مناسب آن به ما کمک کند. موتور بالابر تک فاز و موتور بالابر سه فاز، 2 دسته کلی برای این محصولات هستند.

الکتروموتور بالابر تک فاز و سه فاز

موتور بالابر تکفاز یا موتور بالابر کوچک با استفاده از برق 220 ولت شهری به راحتی کار می کند. در حالیکه دینام بالابر سه فاز مناسب مکان هایی است که برق صنعتی 380 ولت در آن ها استفاده می شود. همچنین بعضی از توان های بالا نیز تنها در حالت سه فاز تولید می شوند. شایان ذکر است هر دو نوع الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز بالابر در برندها و توان های مختلف تولید شده و شما بسته به نیاز صنعت مورد نظر، می توانید موتور بالابر مناسب را انتخاب کنید.

به طور معمول برای موتور های بالابر توان های 2 تا 10 اسب استفاده می شود. با این وجود در بعضی از موارد نیاز به توانی خارج از این محدوده وجود دارد. توجه داشته باشید برای اطمینان از خرید خود می توانید از کارشناسان ما مشاوره های لازم را دریافت نمایید. علاوه بر این در نظر داشتن این نکته ضروری است که الکتروموتور باید با گیربکس بالابر مورد نظر شما، از نظر نوع ورودی و خروجی، توان و... نیز همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت مشکلات و خسارات جدی در روند کار به وجود می آید.

نکات خرید موتور بالابر مغازه یا فروشگاهی و ساختمانی

موتور مخصوص بالابر ساختمانی

یکی از استفاده های اساسی موتور بالابر صنعتی در ساختمان سازی است. وجود موتور بالابر ساختمانی می تواند به راحتی عملیات انتقال مصالح و اجزا ساختمانی را انجام دهد. استفاده از موتور بالابر ساختمانی منجر به صرفه جویی در زمان، سرعت بخشیدن به کار، بالا رفتن دقت و کاهش خطرات انسانی می شود. نکته مهم در استفاده از موتور بالابر ساختمانی در نظر گرفتن توان مورد نیاز برای جابه جایی مصالح و مواد است. همچنین میزان ارتفاع که پیش از این به طور کامل بررسی شد، یکی دیگر از فاکتور هایی است که هنگام خرید موتور بالابر باید در نظر گرفت.

همچنین از دیگر قطعات مهم در بالابر ها که باید متناسب با نوع موتور و وزن بار انتخاب شود، انواع کلیدهای بالابر است. در فروشگاه کالای صنعتی شهباز موتور، می توانید قیمت کلید بالابر ساختمانی را در حالت عمده و جزئی مشاهده کرده و کلید مناسب را خریداری نمایید.

الکتروموتور بالابر چینی ساختمانی

موتور مخصوص بالابر مغازه یا فروشگاه

موتور بالابر فروشگاهی نیز یکی دیگر از موارد کاربرد این کالای صنعتی است. به طور مشابه مانند حوزه ساختمان سازی، باید فاکتور هایی نظیر وزن، مسافت جابه جایی (ارتفاع) و... را در نظر گرفت. علاوه بر این در رابطه با موتور بالابر مغازه باید به دفعات روشن و خاموش شدن آن هم توجه داشت. چرا که این مورد تاثیر مستقیمی بر عمر مفید موتور بالابر می گذارد.

موتور یا دینام بالابر سه فاز و تکفاز فروشهگاهی

لازم به ذکر است چنانچه شرایط جوی خاصی در محل قرارگیری دینام بالابر وجود دارد (مانند: گرد و خاک زیاد، بارش باران، رطوبت و...) بهتر است هنگام خرید موتور بالابر به IP آن توجه نمایید.