گیربکس نوار نقاله (کانوایر)

  • گیربکس نوار نقاله (کانوایر) از میان انواع خورشیدی، حلزونی و شافت مستقیم با توجه به نوع بار و توان مناسب قابل سفارش است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش توضیحات در همین صفحه مراجعه نمایید.
  • جهت استعلام قیمت گیربکس نوار نقاله و یا دریافت مشاوره، می توانید درخواست خود را در سایت ثبت نموده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ضمانت اصالت کالا

ضمانت اصالت کالا

ارسال سریع

ارسال سریع

مشاوره تخصصی

مشاوره خرید

یکی از اجزا اساسی در صنایع، نوار نقاله ها هستند. این دستگاه که با نام کانوایر نیز شناخته می شود، از بخش های مختلفی تشکیل شده که اصلی ترین بخش آن گیربکس نوار نقاله است. گیربکس نوار نقاله در انواع طراحی ها، سایز و توان های مختلف بر روی کانوایر نصب می شوند. با توجه به کاربرد گسترده نوار نقاله، هنگام خرید گیربکس کانوایر رعایت برخی از نکات فنی برای بهینه کردن شرایط، لازم است.

نکات خرید گیربکس نوار نقاله

گیربکس نوار نقاله وظیفه انتقال توان دریافتی از موتور به دستگاه کانوایر را دارد. در صورتی که این توان مناسب دستگاه نباشد، در حرکت صفحه کانوایر مشکل ایجاد می شود. با توجه به اینکه نوار نقاله در صنایع متعددی (فروشگاه و مراکز خرید تا کارنجات بزرگ صنعتی) کاربرد دارد، تعیین ویژگی ها و فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب گیربکس مناسب هر دسته از کانوایر ها، امری ضرروی است.

گشتاور و توان

به طور کلی وظیفه گیربکس انتقال گشتاور و توان است. اما اندازه آن کاملا به صنعت مورد نظر بستگی دارد. هر چقدر سطح کاربری صنعت سبک تر باشد، می توان از گیربکس هایی با توان کمتر و گشتاور پایین تر استفاده کرد. مثلا در نوار نقاله های کوچک گیربکس های حلزونی کوچک می تواند انتخابی مناسب باشد. اما در صنایع سنگین که برای انتقال محصولات خود از نوار نقاله استفاده می کنند، به گیربکس های پر قدرت تر و با گشتاور بالا مانند گیربکس خورشیدی نیاز داریم.

طول نوار نقاله و نوع بار

از نکات مهم دیگر در خرید گیربکس کانوایر، در نظر گرفتن اندازه نوار نقاله است. هر چقدر صفحه کانوایر طولانی تر باشد برای به حرکت در آوردن آن به نیروی بیشتری نیاز است. همچنین نوع باری که توسط نوار نقاله جابه جا می شود، باید مشخص باشد. همانطور که اشاره کردیم، برای بارهای سنگین باید از گیربکس های پر قدرت و در صنایع سبک از گیربکس های کوچکتر با توان های پایین استفاده کنیم.

لازم به ذکر است همچنین دور خروجی گیربکس در نوار نقاله بر اساس قطر درام و نوع بار تعیین می شود. اما آنچه معمول است، دور خروجی بین 30 تا 100 rpm می باشد.

شیب کانوایر

طراحی نوار نقاله از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب گیربکس مناسب آن است. در صورتی که نوار نقاله شیبدار باشد باید از گیربکس حلزونی استفاده کرد. این نوع گیربکس به دلیل داشتن بک استپ می تواند در هنگام رفتن برق یا ایجاد برخی اختلالات در حرکت نوار نقاله، از برعکس شدن جهت حرکت جلوگیری کرده و آسیب ها احتمالی را به حداقل رساند.

همانطور که بررسی کردیم از گیربکس های متفاوتی می توان برای نوار نقاله استفاده کرد. اما پر کاربرد ترین آن ها گیربکس خورشیدی، هلیکال یا شافت مستقیم و حلزونی است. در نوار نقاله های شیبدار و یا سبک کار از نوع حلزونی می توان استفاده کرد. گیربکس خورشیدی و هلیکال نیز برای کاربری های سنگین به خوبی قابل استفاده است.

لازم به ذکر است گیربکس های حلزونی به دلیل وزن سبک، مقاومت در برابر ارتعاش، حجم و فضای کمتر برای نصب و البته قیمت مقرون به صرفه؛ در کانوایر ها کاربرد زیادی دارند. همچنین گیربکس های خورشیدی به دلیل جنس چدن، مقاومت در برابر فشار، راندمان بالای 90 درصد، صدای کم و… در امور سنگین بسیار کارآمدند.

مشخصات فنی

نوع گیربکس

حلزونی، خورشیدی، هلیکال شافت مستقیم

جنس بدنه

آلومینیوم، چدن

دور ورودی (RPM)

900 – 1000، 1400 – 1500

بازه دور خروجی (rpm)

معمولا بین 30 تا 100

مشاهده سایر محصولات مرتبط:

نقد و بررسی مشتریان